Zaznacz stronę

Jakość kształcenia

Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia – Uniwersytet Opolski

Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Opolskim to zbiór wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia obejmuje studentów wszystkich form i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego oraz pracowników Uniwersytetu Opolskiego. Podstawowym celem Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującymi założeniami Krajowych Ram Kwalifikacji. Cel ten jest osiągany poprzez zadania realizowane przez Uczelniany Zespół Doskonalenia Jakości Kształcenia powołany Zarządzeniem Rektora UO. System Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim jest opracowany zgodnie z europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego.
Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Opolskim uwzględnia specyfikę wydziałów i innych jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność dydaktyczną. Wydziały i jednostki ogólnouczelniane samodzielnie opracowują szczegółowe procedury, dopasowując je do specyfiki swego działania, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w zakresie doskonalenia jakości kształcenia.

Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia UO:
• Prorektor ds. kształcenia i studentów: dr hab. Izabella Pisarek prof. UO: izabella.pisarek@uni.opole.pl
• Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia: dr Maria Bucka: maria.bucka@uni.opole.pl

Akty prawne Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia na UO
Struktura systemu doskonalenia jakości kształcenia
Polityka Jakości Kształcenia Uniwersytetu Opolskiego
Wykaz aktualnych procedur jakości na UO
Skład Uczelnianego Zespołu ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia (lata 2021-2024)
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach 2021-2027
Strategie Doskonalenia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Opolskim na lata 2021-2024
Strategia Jakości Kształcenia na lata 2016-2020 
Działania ze Strategii Jakości Kształcenia UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2018/2019 
Działania ze Strategii Jakości Kształcenia UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2017/2018 
Program operacyjny – działania na rzecz jakości kształcenia od 1 października do 30 września każdego roku
Program operacyjny na lata 2016-2017
Program operacyjny na lata 2015-2016
Program operacyjny na lata 2014-2015

KOMUNIKATY

Rok akademicki 2021/2022

Komunikat 1.

Rok akademicki 2020/2021

Komunikat 8. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – sierpień 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów na UO, wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami znajduje się na stronie: Procedura SDJK-O-U2.

Komunikat 7. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – lipiec 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów prowadzonych w UO,​ wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami zostanie zamieszczona w Księdze Jakości UO po opublikowaniu tekstu Uchwały w Monitorze UO. Tymczasem, w związku z pracami jakie trwają na wielu wydziałach nad przygotowaniem wniosków o utworzenie nowych kierunków, przekazujemy Państwu tekst Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami. Link do Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami.

Komunikat 6. Nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021 – maj 2021
Szanowni Państwo Dziekani, Koordynatorzy kierunków i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność dydaktyczną, przesyłamy Państwu nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 5. Realizacja Procedury SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich – kwiecień 2021 r.
Szanowni Państwo Dziekani i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W dniach od 15 do 28 kwietnia 2021 r. br. będzie realizowana w Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich. Procedura dotyczy nauczycieli pracujących w Uczelni na stanowiskach określonych w Statucie Uniwersytetu Opolskiego z dnia 9.05.2019 r. §59 ust. 1-3. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za rok akademicki 2020/2021 będzie prowadzona poprzez serwis Ankieter. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 4. Nowy regulamin organizacji praktyk w Uniwersytecie Opolskim – styczeń 2021 r.
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że 28 stycznia 2021 r. wprowadzono zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Opolskiego nowy Regulamin organizacji praktyk w UO. Oto link do Zarządzenia. 

Komunikat 3. Badania ankietowe studentów pierwszych lat WNS UO – 18-30 listopada 2020 r. Szanowni Państwo, Studenci pierwszych lat Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego,Zapraszamy Studentów lat pierwszych do wzięcia udziału w badaniu ankietowym, które ma na celu pozyskanie Państwa opinii na temat oferty edukacyjnej Wydziału Nauk Społecznych oraz efektywności podejmowanych działań promocyjnych. Badanie obejmuje dwie grupy pytań: informacje podstawowe oraz ocenę oferty dydaktycznej i działań promocyjnych WNS UO. Ankieta przeprowadzana jest przez Dziekanat dydaktyczny WNS, w celu poprawy i rozwoju działań promocyjnych i projakościowych. Udział w badaniu jest dobrowolny i anonimowy. By rozpocząć badanie, należy wejść na ten link: WYPEŁNIJ ANKIETĘ, gdzie w dniach od 18 do 30 listopada 2020 r. będzie aktywna ankieta do wypełnienia (w języku polskim i w języku angielskim, dla studentów zagranicznych). Kwestionariusz ankiety jest zabezpieczony hasłem Aby wypełnić ankietę należy wpisać hasło, które przekaże Państwu Koordynator Waszego kierunku studiów. Ankietę można wypełnić zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet, z dowolnego miejsca na Uczelni i poza nią. Więcej informacji w języku polskim i angielskim.

Komunikat 2. Aktualizacja Procedury hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12 – listopad 2020 r.
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK -O-U12 wraz z Regulaminem hospitacji zajęć dydaktycznych prowadzonych w Uniwersytecie Opolskim.

Komunikat 1. Realizacja Procedury SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – Listopad 2020 r.
W dniach od 9 do 23 listopada br. będzie realizowana na Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za semestr letni roku akademickiego 2019/2020 będzie prowadzona poprzez system USOSweb. Ocenie podlegać będą wszyscy nauczyciele akademiccy, którzy prowadzili zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim 2019/2020. Komunikat dla Studentów UO.

Rok akademicki 2019/2020

Komunikat 5. Szanowni Państwo Dziekani i i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
Przedłużenie o rok okresu ewaluacji działalności naukowej, możliwość obrony prac doktorskich online, uelastycznienie procedur czy przeprowadzanie posiedzeń organów kolegialnych z wykorzystaniem technologii informatycznych to rozwiązania dotyczące nauki i uczelni wyższych, które wprowadza tzw. druga tarcza antykryzysowa. W związku z przedłużającym się zagrożeniem epidemiologicznym spowodowanym koronawirusem, do dnia 24 maja 2020 r. ogranicza się funkcjonowanie uczelni nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki. W zawiązku z tym informujemy o zawieszeniu w bieżącym roku akademickim w Uniwersytecie Opolskim stosowania Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-O-U8 oraz Procedury oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9.
Pracownik Biura Dydaktyki i Spraw Studenckich opracuje wyniki badań ankietowych procedury SDJK-O-U8 tylko dla tych jednostek, które zdążyły w terminie poprzedzającym zawieszenie zajęć dydaktycznych przekazać do Biura wypełnione kwestionariusze ankiet. Te cząstkowe wyniki nie będą elementem całościowej oceny jakości kształcenia na UO w bieżącym roku akademickim.
Z kolei Procedura oceny jakości kształcenia dokonywana przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9, której termin realizacji upłynął 15 kwietnia br., zostaje w bieżącym roku akademickim zawieszone do odwołania.

[Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Dz. U 2020 r. poz.741]

Komunikat 4.Uaktualnienie Procedury SDJK -O-U14,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK -O-U14.

Komunikat 3. Uaktualnienie Procedur: SDJK -O-U5 i SDJK -O-U15,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajdują się uaktualnione: Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK -O-U5 oraz Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną SDJK -O-U15.

Komunikat 2. Uaktualnienie Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studenta,
Szanowni Państwo, w związku z rozpoczynającym się nowym semestrem roku akademickiego 2019/2020 przypominamy o konieczności przeprowadzenia badań ankietowych wśród studentów UO, którzy ocenią nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w zakończonym semestrze zimowym. Pragniemy jednocześnie poinformować, że w zakładce WYKAZ PROCEDUR ukazała się uaktualniona wersja Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-0-U8 i Regulaminu organizacji i przeprowadzania badań ankietowych dotyczących oceny nauczycieli akademickich przez studentów Uniwersytetu Opolskiego. Zachęcamy do zapoznania się z treścią tych dokumentów.

Komunikat 1.Szanowni Państwo Dziekani, Dyrektorzy i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W związku z pojawiającymi się pytania dotyczącymi funkcjonowania Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia informuję, że struktura Systemu nie uległa zmianie. Obecnie trwają prace nad dostosowaniem treści procedur projakościowych do aktualnych wymogów wynikających z Ustawy o szkolnictwie wyższym oraz wewnętrznych aktów prawnych UO. W strukturze USDJK nadal funkcjonują dwie komisje, w skład których należy powołać osoby z Państwa jednostek.
Proponuję następujące składy Komisji.
Uczelnianej Komisji ds. doskonalenia jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr Elżbieta Szymańska-Czaplak;
– Dziekani wydziałów lub Pełnomocnicy dziekana ds. jakości kształcenia;
– Dyrektorzy/Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną lub osoby przez Nich wskazane.
Uczelnianej Komisji ds. oceny jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof. UO;
– pracownicy naukowo-dydaktyczni wskazani przez dziekana, dyrektora, kierowników jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną.
W związku z powyższym proszę o przesłanie do dnia 31 października 2019 r. listy osób, które będą reprezentowały Państwa jednostki w wyżej wymienionych Komisjach, na adres mailowy Pełnomocnika Rektora ds. jakości kształcenia: mbucka@uni.opole.pl.
Jednocześnie będziemy wdzięczni za przekazywanie na w/w adres wszelkich uwag, propozycji i sugestii dotyczących jakości kształcenia.

Wykaz procedur doskonalenia jakości kształcenia obowiązujących na Uniwersytecie Opolskim:
Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur – SDJK-O-U1
Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów – SDJK-O-U2
Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO – bezprzedmiotowa w związku z Ustawą 2.0 o utworzeniu Szkoły Doktorskiej – SDJK-O-U3
Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów – trwają prace nad aktualizacją procedury – SDJK-O-U4
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK-O-U5
Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia – SDJK-O-U6
Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów – SDJK-O-U7
Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonanej przez studentów – SDJK-O-U8
Procedura oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9
Procedura procesu dyplomowania – SDJK-O-U10
Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich – SDJK-O-U11
Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12
Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego – SDJK-O-U13
Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK-O-U14
Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną – SDJK-O-U15

Źródło: Jakość kształcenia – Uniwersytet Opolski

Wydziałowy System Doskonalenia Jakości Kształcenia – Wydział Nauk Społecznych
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Historyczno-Pedagogicznym (od 2016 roku Wydział Nauk Społecznych) Uniwersytetu Opolskiego jest strukturalnie i funkcjonalnie powiązany z Uczelnianym Systemem Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim. Odnosi się do wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Historyczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Opolskiego obejmuje studentów wszystkich form i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego realizowanych na Wydziale Historyczno-Pedagogicznym, a także jego pracowników.
 
 
KOMUNIKATY UO
 
Rok akademicki 2021/2022
Komunikat 1. 
 
 
 
Rok akademicki 2020/2021

Komunikat 8. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – sierpień 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów na UO, wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami znajduje się na stronie: Procedura SDJK-O-U2.

Komunikat 7. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – lipiec 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów prowadzonych w UO,​ wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami zostanie zamieszczona w Księdze Jakości UO po opublikowaniu tekstu Uchwały w Monitorze UO. Tymczasem, w związku z pracami jakie trwają na wielu wydziałach nad przygotowaniem wniosków o utworzenie nowych kierunków, przekazujemy Państwu tekst Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami. Link do Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami.

Komunikat 6. Nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021 – maj 2021
Szanowni Państwo Dziekani, Koordynatorzy kierunków i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność dydaktyczną, przesyłamy Państwu nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 5. Realizacja Procedury SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich – kwiecień 2021 r.
Szanowni Państwo Dziekani i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W dniach od 15 do 28 kwietnia 2021 r. br. będzie realizowana w Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich. Procedura dotyczy nauczycieli pracujących w Uczelni na stanowiskach określonych w Statucie Uniwersytetu Opolskiego z dnia 9.05.2019 r. §59 ust. 1-3. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za rok akademicki 2020/2021 będzie prowadzona poprzez serwis Ankieter. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 4. Nowy regulamin organizacji praktyk w Uniwersytecie Opolskim – styczeń 2021 r.
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że 28 stycznia 2021 r. wprowadzono zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Opolskiego nowy Regulamin organizacji praktyk w UO. Oto link do Zarządzenia. 

Komunikat 3. Badania ankietowe studentów pierwszych lat WNS UO – 18-30 listopada 2020 r. Szanowni Państwo, Studenci pierwszych lat Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego,Zapraszamy Studentów lat pierwszych do wzięcia udziału w badaniu ankietowym, które ma na celu pozyskanie Państwa opinii na temat oferty edukacyjnej Wydziału Nauk Społecznych oraz efektywności podejmowanych działań promocyjnych. Badanie obejmuje dwie grupy pytań: informacje podstawowe oraz ocenę oferty dydaktycznej i działań promocyjnych WNS UO. Ankieta przeprowadzana jest przez Dziekanat dydaktyczny WNS, w celu poprawy i rozwoju działań promocyjnych i projakościowych. Udział w badaniu jest dobrowolny i anonimowy. By rozpocząć badanie, należy wejść na ten link: WYPEŁNIJ ANKIETĘ, gdzie w dniach od 18 do 30 listopada 2020 r. będzie aktywna ankieta do wypełnienia (w języku polskim i w języku angielskim, dla studentów zagranicznych). Kwestionariusz ankiety jest zabezpieczony hasłem Aby wypełnić ankietę należy wpisać hasło, które przekaże Państwu Koordynator Waszego kierunku studiów. Ankietę można wypełnić zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet, z dowolnego miejsca na Uczelni i poza nią. Więcej informacji w języku polskim i angielskim.

Komunikat 2. Aktualizacja Procedury hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12 – listopad 2020 r.
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK -O-U12 wraz z Regulaminem hospitacji zajęć dydaktycznych prowadzonych w Uniwersytecie Opolskim.

Komunikat 1. Realizacja Procedury SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – Listopad 2020 r.
W dniach od 9 do 23 listopada br. będzie realizowana na Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za semestr letni roku akademickiego 2019/2020 będzie prowadzona poprzez system USOSweb. Ocenie podlegać będą wszyscy nauczyciele akademiccy, którzy prowadzili zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim 2019/2020. Komunikat dla Studentów UO.

Rok akademicki 2019/2020

Komunikat 5. Szanowni Państwo Dziekani i i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
Przedłużenie o rok okresu ewaluacji działalności naukowej, możliwość obrony prac doktorskich online, uelastycznienie procedur czy przeprowadzanie posiedzeń organów kolegialnych z wykorzystaniem technologii informatycznych to rozwiązania dotyczące nauki i uczelni wyższych, które wprowadza tzw. druga tarcza antykryzysowa. W związku z przedłużającym się zagrożeniem epidemiologicznym spowodowanym koronawirusem, do dnia 24 maja 2020 r. ogranicza się funkcjonowanie uczelni nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki. W zawiązku z tym informujemy o zawieszeniu w bieżącym roku akademickim w Uniwersytecie Opolskim stosowania Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-O-U8 oraz Procedury oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9.
Pracownik Biura Dydaktyki i Spraw Studenckich opracuje wyniki badań ankietowych procedury SDJK-O-U8 tylko dla tych jednostek, które zdążyły w terminie poprzedzającym zawieszenie zajęć dydaktycznych przekazać do Biura wypełnione kwestionariusze ankiet. Te cząstkowe wyniki nie będą elementem całościowej oceny jakości kształcenia na UO w bieżącym roku akademickim.
Z kolei Procedura oceny jakości kształcenia dokonywana przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9, której termin realizacji upłynął 15 kwietnia br., zostaje w bieżącym roku akademickim zawieszone do odwołania.
[Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Dz. U 2020 r. poz.741]

Komunikat 4. Uaktualnienie Procedury SDJK -O-U14,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK -O-U14.

Komunikat 3. Uaktualnienie Procedur: SDJK -O-U5 i SDJK -O-U15,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajdują się uaktualnione: Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK -O-U5 oraz Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną SDJK -O-U15.

Komunikat 2. Uaktualnienie Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studenta,
Szanowni Państwo, w związku z rozpoczynającym się nowym semestrem roku akademickiego 2019/2020 przypominamy o konieczności przeprowadzenia badań ankietowych wśród studentów UO, którzy ocenią nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w zakończonym semestrze zimowym. Pragniemy jednocześnie poinformować, że w zakładce WYKAZ PROCEDUR ukazała się uaktualniona wersja Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-0-U8 i Regulaminu organizacji i przeprowadzania badań ankietowych dotyczących oceny nauczycieli akademickich przez studentów Uniwersytetu Opolskiego. Zachęcamy do zapoznania się z treścią tych dokumentów.

Komunikat 1. Szanowni Państwo Dziekani, Dyrektorzy i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W związku z pojawiającymi się pytania dotyczącymi funkcjonowania Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia informuję, że struktura Systemu nie uległa zmianie. Obecnie trwają prace nad dostosowaniem treści procedur projakościowych do aktualnych wymogów wynikających z Ustawy o szkolnictwie wyższym oraz wewnętrznych aktów prawnych UO. W strukturze USDJK nadal funkcjonują dwie komisje, w skład których należy powołać osoby z Państwa jednostek.
Proponuję następujące składy Komisji.
Uczelnianej Komisji ds. doskonalenia jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr Elżbieta Szymańska-Czaplak;
– Dziekani wydziałów lub Pełnomocnicy dziekana ds. jakości kształcenia;
– Dyrektorzy/Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną lub osoby przez Nich wskazane.
Uczelnianej Komisji ds. oceny jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof. UO;
– pracownicy naukowo-dydaktyczni wskazani przez dziekana, dyrektora, kierowników jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną.
W związku z powyższym proszę o przesłanie do dnia 31 października 2019 r. listy osób, które będą reprezentowały Państwa jednostki w wyżej wymienionych Komisjach, na adres mailowy Pełnomocnika Rektora ds. jakości kształcenia: mbucka@uni.opole.pl.
Jednocześnie będziemy wdzięczni za przekazywanie na w/w adres wszelkich uwag, propozycji i sugestii dotyczących jakości kształcenia.

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2020-2024

Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska

Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. Radosław Walczak – koordynator kierunku Psychologia
7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. dr Andrzej Prasał – Muzykologia
10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
11. Dominika Chmielniak – student WNS

Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof. UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Mariusz Pucia
7. dr hab.Marek Białokur, prof. UO
8. Ewelina Bienias – studentka WNS

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2019-2020
Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska
Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. Katarzyna Skałacka – koordynator kierunku Psychologia
7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
10. Beniamin Miczka – student WNS

Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. Anna Krasnodębska
3. Jacek Waldmajer
4. Andrzej Mamroł
5. Angelika Kleszczewska-Albińska
6. Andrzej Prasał
7. Marek Białokur
8. Paulina Kokot – studentka WNS

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2018-2019

Skład Rady programowej dla kierunku Pedagogika na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Eugenia Karcz-Taranowicz prof. UO – przewodnicząca
2. dr Katarzyna Jarosz – sekretarz
3. dr Andrzej Mamroł
4. dr Anna Malec
5. dr Stanisława Włoch
6. dr Agnieszka Franczyk
7. przedstawiciel studentów
8. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Praca socjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska prof. UO  – przewodnicząca
2. mgr Agnieszka Bąkowska – sekretarz
3. dr Piotr Sikora
4. dr Ewelina Konieczna
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Pedagogika specjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Irena Mudrecka, prof. UO przewodnicząca
2. dr Beata Górnicka – sekretarz
3. dr Mariusz Garbiec
4. dr Przemysław Kaniok
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
 
 
Instytutowa Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr hab. prof. UO Eugenia Karcz-Taranowicz – zastępca dyrektora INP
2. dr hab., prof. UO Irena Mudrecka – nauczyciel akademicki
3. dr Stanisława Włoch – nauczyciel akademicki
4. dr Joanna Janik-Komar – nauczyciel akademicki
5. dr Mariusz Snopek – nauczyciel akademicki
6. dr Bronisława Ogonowski – Wydział Oświaty Urząd Miasta Opole
7. Tadeusz Witczak – student
 
 
Instytutowa Komisja Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr Beata Górnicka – przewodnicząca komisji
2. dr hab. prof. UO Iwona Dąbrowska-Jabłońska – nauczyciel akademicki
3. dr hab. prof. UO Arkadiusz Żukiewicz – nauczyciel akademicki
4. dr hab. Prof. UO Fabian Andruszkiewicz – nauczyciel akademicki
5. dr Agnieszka Włoch – nauczyciel akademicki
6. dr Karol Neisch – nauczyciel akademicki
7. Patrycja Stankiewicz – studentka
 
 
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się:
1. dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca (Instytut Socjologii)
2. dr Marek Białokur (Instytut Historii)
3. dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Studiów Edukacyjnych)

Skład Wydziałowej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia
dr Marek Korzeniowski – Prodziekan Wydz.Nauk Społecznych  ds. kształcenia i studentów
•    dr Anna Gołębiowska (Instytut Historii)
•    dr Grzegorz Haber (Instytut Politologii)
•    dr Piotr Leśniak (Instytut Filozofii)
•    dr Magdalena Piejko (Instytut Socjologii)
•    dr Jan Pietraszko (Instytut Psychologii)
•    dr Agnieszka Włoch (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Przemysław Zdybek ( Instytut Psychologii )

Skład Wydziałowej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia
dr Ewelina Konieczna – przewodnicząca (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Adam Drosik (Instytut Politologii)
•    dr hab. Agnieszka Hensoldt (Instytut Filozofii)
•    dr Ewa Jędrzejowska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Iwona Sobieraj (Instytut Socjologii)
•    dr hab. Magdalena Ujma (Instytut Historii)
•   dr Angelika Kleszczewska – Albińska  ( Instytut Psychologii )

Przedstawiciele środowiska studenckiego:
Jacqueline Jaschkowitz (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)
Bartosz Raczkowski (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Socjologii)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

Przedstawiciele środowiska studenckiego:
• Kamil Korzanowski (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)
• Katarzyna Kaczmarek (przedstawiciel Samorządu Doktorantów WNS)
 

Wykaz Wydziałowych Procedur Wewnętrznych do 2019 r.: na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:
Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur – SDJK-O-U1
Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów – SDJK-O-U2
Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO – bezprzedmiotowa w związku z Ustawą 2.0 o utworzeniu Szkoły Doktorskiej – SDJK-O-U3
Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów – trwają prace nad aktualizacją procedury – SDJK-O-U4
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK-O-U5
Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia – SDJK-O-U6
Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów – SDJK-O-U7
Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonanej przez studentów – SDJK-O-U8
Procedura oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9
Procedura procesu dyplomowania – SDJK-O-U10
Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich – SDJK-O-U11
Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12
Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego – SDJK-O-U13
Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK-O-U14
Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną – SDJK-O-U15

Źródło: Jakość kształcenia – Uniwersytet Opolski


Wydziałowe raporty i sprawozdania:
Raport z doskonalenia jakość kształcenia 2013-2014
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2013-2014 – WHP
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2014-2015 – WHP

Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2014-2015 – WHP
Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS (2015-2016)
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS (2015-2016)

Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2016-2017
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2016-2017
Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2017-2018
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2017-2018
Sprawozdanie z doskonalenia i oceny jakości kształcenia w roku akademickim 2018/2019
Sprawozdanie z doskonalenia i oceny jakości kształcenia w roku akademickim 2019/2020
Sprawozdanie z doskonalenia i oceny jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021

Raporty z badania studentów przyjętych na pierwszy rok studiów na WNS UO:
Rok akademicki 2019/2020
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

Ocena pracowników Wydziału Nauk Społecznych dokonana przez studentów – wyniki ankietyzacji:
Rok akademicki 2018/2019 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2019/2020 (semestr zimowy) – WNS (bez oceny INP – nie przeprowadzono)
Rok akademicki 2019/2020 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2020/2021 (semestr zimowy) – WNS
Rok akademicki 2020/2021 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2021/2022 (semestr zimowy) – WNS
Rok akademicki 2021/2022 (semestr letni) – WNS

Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:
Rok akademicki 2014/2015
Rok akademicki 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018 
Rok akademicki 2018/2019
Rok akademicki 2019/2020 nie przeprowadzono oceny
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

Ocena realizacji zajęć dydaktycznych w formie zdalnej na WNS – ankietyzacja:
Rok akademicki 2019/2020 (semestr letni) – średnia ocen 3,93
Rok akademicki 2020/2021 (semestr zimowy) – średnia ocen 4,14
Rok akademicki 2020/2021 (semestr letni) – średnia ocen ……

Ocena pracy pracowników wybranych jednostek administracyjnych UO:
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

Programy kształcenia, plany studiów i efekty kształcenia dla poszczególnych kierunków

Źródło: witryna internetowa Wydziału Nauk Społecznych UO

System jakości kształcenia – kierunek Praca socjalna

Od 2006 roku na Uniwersytecie Opolskim w Instytucie Nauk Pedagogicznych realizowane są studia na kierunku Praca socjalna. System doskonalenia jakości kształcenia na kierunku Praca socjalna wynika z zasad przyjętych w Instytucie Nauk Pedagogicznych. Jednak już w 2012 roku pracownicy Zakłady Pracy Socjalnej podjęli działania zmierzające do zapewnienia jakości kształcenia na kierunku praca socjalna.
Procedury Komisji ds. zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na kierunku Praca socjalna – 26.03.2012 r.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na kierunku Praca socjalna (aktualizacja Procedury Komisji ds. Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia na kierunku Praca socjalna z dnia 26.03.2012 r.)

W Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego od roku akademickiego 2014/2015 wprowadzono zbiór zasad wewnętrznego systemu jakości kształcenia, które zostały opracowane na podstawie zarządzeń Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz zarządzenia Rektora UO z dnia 17.11.2014 r.
Wewnętrzny system jakości kształcenia Instytutu Nauk Pedagogicznych
Wewnętrzny system doskonalenia jakości kształcenia INP 2016-2020
Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia WNS UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2019/2020 Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna,Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny.

Strategia rozwoju Wydziału Nauk Społecznych na lata 2021-2027

KOMUNIKATY UO

Rok akademicki 2021/2022

Komunikat 1. Konkurs na stanowisko specjalisty w Biurze Dydaktyki i Spraw Studenckich w obszarze Jakości Kształcenia – marzec 2022. Biuro Dydaktyki i Spraw Studenckich Uniwersytetu Opolskiego ogłasza konkurs na stanowisko specjalisty w obszarze Jakości Kształcenia. Więcej informacji na stronie.
 
Komunikat 2. Gratulacje! Certyfikat „Studia z przyszłością 2022” dla kierunku Orientalistyka chrześcijańska na Wydziale Teologicznym. Dnia 10 lutego 2022 r. Komisja Konkursowa Konkursu i Programu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością” zdecydowała o przyznaniu kierunkowi Orientalistyka chrześcijańska (studia I stopnia), prowadzonemu na Uniwersytecie Opolskim, Certyfikatu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością” 2022. Więcej informacji na stronie.
 
Rok akademicki 2020/2021

Komunikat 8. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – sierpień 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów na UO, wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami znajduje się na stronie: Procedura SDJK-O-U2.

Komunikat 7. Zmiany w procedurze SDJK-O-U2 – lipiec 2021
Szanowni Państwo, w związku z uchwaleniem przez Senat UO zmian w wytycznych do tworzenia oraz modyfikowania kierunków studiów prowadzonych w UO,​ wprowadzono również zmiany w procedurze SDJK-O-U2. Procedura wraz załącznikami zostanie zamieszczona w Księdze Jakości UO po opublikowaniu tekstu Uchwały w Monitorze UO. Tymczasem, w związku z pracami jakie trwają na wielu wydziałach nad przygotowaniem wniosków o utworzenie nowych kierunków, przekazujemy Państwu tekst Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami. Link do Procedury SDJK-O-U2 wraz z załącznikami.

Komunikat 6. Nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021 – maj 2021
Szanowni Państwo Dziekani, Koordynatorzy kierunków i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność dydaktyczną, przesyłamy Państwu nowy wzór sprawozdania rocznego z realizacji zadań systemu jakości kształcenia w roku akademickim 2020/2021. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 5. Realizacja Procedury SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich – kwiecień 2021 r.
Szanowni Państwo Dziekani i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W dniach od 15 do 28 kwietnia 2021 r. br. będzie realizowana w Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U9 oceny realizacji procesu doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywanej przez nauczycieli akademickich. Procedura dotyczy nauczycieli pracujących w Uczelni na stanowiskach określonych w Statucie Uniwersytetu Opolskiego z dnia 9.05.2019 r. §59 ust. 1-3. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za rok akademicki 2020/2021 będzie prowadzona poprzez serwis Ankieter. Więcej informacji tutaj.

Komunikat 4. Nowy regulamin organizacji praktyk w Uniwersytecie Opolskim – styczeń 2021 r.
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że 28 stycznia 2021 r. wprowadzono zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Opolskiego nowy Regulamin organizacji praktyk w UO. Oto link do Zarządzenia. 

Komunikat 3. Badania ankietowe studentów pierwszych lat WNS UO – 18-30 listopada 2020 r. Szanowni Państwo, Studenci pierwszych lat Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego,Zapraszamy Studentów lat pierwszych do wzięcia udziału w badaniu ankietowym, które ma na celu pozyskanie Państwa opinii na temat oferty edukacyjnej Wydziału Nauk Społecznych oraz efektywności podejmowanych działań promocyjnych. Badanie obejmuje dwie grupy pytań: informacje podstawowe oraz ocenę oferty dydaktycznej i działań promocyjnych WNS UO. Ankieta przeprowadzana jest przez Dziekanat dydaktyczny WNS, w celu poprawy i rozwoju działań promocyjnych i projakościowych. Udział w badaniu jest dobrowolny i anonimowy. By rozpocząć badanie, należy wejść na ten link: WYPEŁNIJ ANKIETĘ, gdzie w dniach od 18 do 30 listopada 2020 r. będzie aktywna ankieta do wypełnienia (w języku polskim i w języku angielskim, dla studentów zagranicznych). Kwestionariusz ankiety jest zabezpieczony hasłem Aby wypełnić ankietę należy wpisać hasło, które przekaże Państwu Koordynator Waszego kierunku studiów. Ankietę można wypełnić zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet, z dowolnego miejsca na Uczelni i poza nią. Więcej informacji w języku polskim i angielskim.

Komunikat 2. Aktualizacja Procedury hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12 – listopad 2020 r.
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK -O-U12 wraz z Regulaminem hospitacji zajęć dydaktycznych prowadzonych w Uniwersytecie Opolskim.

Komunikat 1. Realizacja Procedury SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – Listopad 2020 r.
W dniach od 9 do 23 listopada br. będzie realizowana na Uniwersytecie Opolskim Procedura SDJK-O-U8 Oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów. W bieżącym roku akademickim, ze względu na szczególną sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym, ocena za semestr letni roku akademickiego 2019/2020 będzie prowadzona poprzez system USOSweb. Ocenie podlegać będą wszyscy nauczyciele akademiccy, którzy prowadzili zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim 2019/2020. Komunikat dla Studentów UO. 

Rok akademicki 2019/2020

Komunikat 5. Szanowni Państwo Dziekani i i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
Przedłużenie o rok okresu ewaluacji działalności naukowej, możliwość obrony prac doktorskich online, uelastycznienie procedur czy przeprowadzanie posiedzeń organów kolegialnych z wykorzystaniem technologii informatycznych to rozwiązania dotyczące nauki i uczelni wyższych, które wprowadza tzw. druga tarcza antykryzysowa. W związku z przedłużającym się zagrożeniem epidemiologicznym spowodowanym koronawirusem, do dnia 24 maja 2020 r. ogranicza się funkcjonowanie uczelni nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki. W zawiązku z tym informujemy o zawieszeniu w bieżącym roku akademickim w Uniwersytecie Opolskim stosowania Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-O-U8 oraz Procedury oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9.
Pracownik Biura Dydaktyki i Spraw Studenckich opracuje wyniki badań ankietowych procedury SDJK-O-U8 tylko dla tych jednostek, które zdążyły w terminie poprzedzającym zawieszenie zajęć dydaktycznych przekazać do Biura wypełnione kwestionariusze ankiet. Te cząstkowe wyniki nie będą elementem całościowej oceny jakości kształcenia na UO w bieżącym roku akademickim.
Z kolei Procedura oceny jakości kształcenia dokonywana przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9, której termin realizacji upłynął 15 kwietnia br., zostaje w bieżącym roku akademickim zawieszone do odwołania.
[Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Dz. U 2020 r. poz.741]

Komunikat 4. Uaktualnienie Procedury SDJK -O-U14,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajduje się uaktualniona Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK -O-U14.

Komunikat 3. Uaktualnienie Procedur: SDJK -O-U5 i SDJK -O-U15,
Szanowni Państwo, informujemy że w zakładce Wykaz procedur znajdują się uaktualnione: Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK -O-U5 oraz Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną SDJK -O-U15.

Komunikat 2. Uaktualnienie Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studenta,
Szanowni Państwo, w związku z rozpoczynającym się nowym semestrem roku akademickiego 2019/2020 przypominamy o konieczności przeprowadzenia badań ankietowych wśród studentów UO, którzy ocenią nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w zakończonym semestrze zimowym. Pragniemy jednocześnie poinformować, że w zakładce WYKAZ PROCEDUR ukazała się uaktualniona wersja Procedury oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów – SDJK-0-U8 i Regulaminu organizacji i przeprowadzania badań ankietowych dotyczących oceny nauczycieli akademickich przez studentów Uniwersytetu Opolskiego. Zachęcamy do zapoznania się z treścią tych dokumentów.

Komunikat 1. Szanowni Państwo Dziekani, Dyrektorzy i Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną,
W związku z pojawiającymi się pytania dotyczącymi funkcjonowania Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia informuję, że struktura Systemu nie uległa zmianie. Obecnie trwają prace nad dostosowaniem treści procedur projakościowych do aktualnych wymogów wynikających z Ustawy o szkolnictwie wyższym oraz wewnętrznych aktów prawnych UO. W strukturze USDJK nadal funkcjonują dwie komisje, w skład których należy powołać osoby z Państwa jednostek.
Proponuję następujące składy Komisji.
Uczelnianej Komisji ds. doskonalenia jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr Elżbieta Szymańska-Czaplak;
– Dziekani wydziałów lub Pełnomocnicy dziekana ds. jakości kształcenia;
– Dyrektorzy/Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną lub osoby przez Nich wskazane.
Uczelnianej Komisji ds. oceny jakości kształcenia:
– przewodnicząca – dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof. UO;
– pracownicy naukowo-dydaktyczni wskazani przez dziekana, dyrektora, kierowników jednostek ogólnouczelnianych, prowadzących działalność dydaktyczną.
W związku z powyższym proszę o przesłanie do dnia 31 października 2019 r. listy osób, które będą reprezentowały Państwa jednostki w wyżej wymienionych Komisjach, na adres mailowy Pełnomocnika Rektora ds. jakości kształcenia: mbucka@uni.opole.pl.
Jednocześnie będziemy wdzięczni za przekazywanie na w/w adres wszelkich uwag, propozycji i sugestii dotyczących jakości kształcenia.

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2020-2024
Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska

Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. Radosław Walczak – koordynator kierunku Psychologia
7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. dr Andrzej Prasał – Muzykologia
10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
11. Dominika Chmielniak – student WNS

Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof. UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Mariusz Pucia
7. dr hab.Marek Białokur, prof. UO
8. Ewelina Bienias – studentka WNS

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2019-2020
Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska
Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. Katarzyna Skałacka – koordynator kierunku Psychologia
7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
10. Beniamin Miczka – student WNS

Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. Anna Krasnodębska
3. Jacek Waldmajer
4. Andrzej Mamroł
5. Angelika Kleszczewska-Albińska
6. Andrzej Prasał
7. Marek Białokur
8. Paulina Kokot – studentka WNS

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2018-2019

Rada Programowa kierunku Praca socjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska prof. UO  – przewodnicząca
2. mgr Agnieszka Bąkowska – sekretarz
3. dr Piotr Sikora
4. dr Ewelina Konieczna
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Instytutowa Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr hab. prof. UO Eugenia Karcz-Taranowicz – zastępca dyrektora INP
2. dr hab., prof. UO Irena Mudrecka – nauczyciel akademicki
3. dr Stanisława Włoch – nauczyciel akademicki
4. dr Joanna Janik-Komar – nauczyciel akademicki
5. dr Mariusz Snopek – nauczyciel akademicki
6. dr Bronisława Ogonowski – Wydział Oświaty Urząd Miasta Opole
7. Tadeusz Witczak – student
 
Instytutowa Komisja Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr Beata Górnicka – przewodnicząca komisji
2. dr hab. prof. UO Iwona Dąbrowska-Jabłońska – nauczyciel akademicki
3. dr hab. prof. UO Arkadiusz Żukiewicz – nauczyciel akademicki
4. dr hab. Prof. UO Fabian Andruszkiewicz – nauczyciel akademicki
5. dr Agnieszka Włoch – nauczyciel akademicki
6. dr Karol Neisch – nauczyciel akademicki
7. Patrycja Stankiewicz – studentka
 
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się:
1. dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca (Instytut Socjologii)
2. dr Marek Białokur (Instytut Historii)
3. dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Studiów Edukacyjnych)

Semestr zimowy 2013/2014 
Semestr letni 2013/2014
Semestr zimowy 2014/2015
Semestr letni 2014/2015
Semestr zimowy 2015/2016
Semestr letni 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2016/2017 (semestr letni)
Rok akademicki 2017/2018 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2017/2018 (semestr letni)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2019/2020 (semestr zimowy) – WNS (bez oceny INP – nie przeprowadzono)
Rok akademicki 2019/2020 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2020/2021 (semestr zimowy) – WNS
Rok akademicki 2020/2021 (semestr letni) – WNS
Rok akademicki 2021/2022 (semestr zimowy) – WNS
Rok akademicki 2021/2022 (semestr letni) – WNS

Wyniki badań ankietowych dotyczących oceny pracowników naukowo-dydaktycznych  realizujących zajęcia na kierunku Praca socjalna w latach 2015-2018. Wyniki zostały opracowane w oparciu o badania prowadzone w INP w tym zakresie. Poniżej znajdują się wyniki badań z kolejnych lat:

Rok akademicki 2018/2019 (semestr zimowy) – Praca socjalna
Rok akademicki  2018/2018 (semestr letni) – Praca socjalna
Rok akademicki  2019/2020 (semestr zimowy) – Praca socjalna – nie przeprowadzono oceny
Rok akademicki  2019/2020 (semestr letni) – Praca socjalna
Rok akademicki 2020/2021 (semestr zimowy) – Praca socjalna
 
Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:

Rok akademicki 2014/2015
Rok akademicki 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018 

Rok akademicki 2018/2019
Rok akademicki 2019/2020 nie przeprowadzono oceny
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

Ocena realizacji zajęć dydaktycznych w formie zdalnej na WNS – ankietyzacja:
Rok akademicki 2019/2020 (semestr letni) – średnia ocen 3,93
Rok akademicki 2020/2021 (semestr zimowy) – średnia ocen 4,14
Rok akademicki 2020/2021 (semestr letni) – średnia ocen ……

Ocena pracy pracowników wybranych jednostek administracyjnych UO:
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

 


Wykaz Wydziałowych Procedur Wewnętrznych do 2019 r.: na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:
Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur – SDJK-O-U1
Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów – SDJK-O-U2
Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO – bezprzedmiotowa w związku z Ustawą 2.0 o utworzeniu Szkoły Doktorskiej – SDJK-O-U3
Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów – trwają prace nad aktualizacją procedury – SDJK-O-U4
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK-O-U5
Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia – SDJK-O-U6
Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów – SDJK-O-U7
Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonanej przez studentów – SDJK-O-U8
Procedura oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich – SDJK-O-U9
Procedura procesu dyplomowania – SDJK-O-U10
Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich – SDJK-O-U11
Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych – SDJK-O-U12
Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego – SDJK-O-U13
Procedura określania i zaliczania różnic programowych – SDJK-O-U14
Procedura potwierdzania w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną – SDJK-O-U15
Źródło: Jakość kształcenia – Uniwersytet Opolski

Na studiach drugiego stopnia na kierunku Praca socjalna przeprowadzana jest:
Karta oceny efektów kształcenia uzyskanych podczas praktyki ciągłej (wypełnia opiekun w placówce/instytucji) – Karta  jest realizowana od roku akademickiego 2016/2017. Jest to wewnętrzna karta oceny Zakładu Pracy Socjalnej.

Na kierunku Praca socjalna przeprowadzana była również wewnętrzna pn. Procedura oceny efektów kształcenia z zastosowaniem narzędzia – Karty oceny efektów kształcenia w obszarach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Procedura prowadzona jest od roku akademickiego 2017/2018 w związku z zawieszeniem procedury ogólnouczelnianej w tym zakresie.
Od roku akademickiego 2018/2019 zmieniła się nazwa Procedury na Procedura oceny efektów uczenia i nazwa Karty na: Karta oceny osiągania zakładanych efektów uczenia w obszarach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Przykłady metod oceny efektów uczenia – mierniki jakościowe i ilościowe (źródło: procedura SDJK -O-U5).


STRATEGIE DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA na kierunku Praca socjalna UO:
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018
Rok akademicki 2018/2019
Rok akademicki 2019/2020 Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia WNS UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2019/2020 – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna,Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny
Rok akademicki 2019/2020 – w
ewnętrzne działania projakościowe na kierunku Praca socjalna
Rok akademicki 2020/2021 – Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2020/2021 na Wydziale Nauk Społecznych UO – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna, Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny

RAPORTY Z REALIZACJI STRATEGII DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA na kierunku Praca socjalna UO:
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018
Rok akademicki 2018/2019
Rok akademicki 2019/2020
Rok akademicki 2020/2021

RAPORT Z BADANIA STUDENTÓW PRZYJĘTYCH NA PIERWSZY ROK STUDIÓW NA KIERUNKU PRACA SOCJALNA WNS UO:
Rok akademicki 2019/2020
Rok akademicki 2020/2021
Rok akademicki 2021/2022

Harmonogramy studiów dla kierunku Praca socjalna

 
Karty przedmiotów dostępne są w systemie USOS.
 
Pozytywna ocena PKA – kierunek Praca socjalna UO - 2020 r.
 
Pozytywna ocena kierunku Praca socjalna przez Polską Komisję Akredytacyjną
Kierunek Praca socjalna był oceniany przez Zespół Państwowej Komisji Akredytacyjnej w maju 2019 r. Dnia 7 maja 2020 r. PKA opublikowała komunikat w sprawie oceny programowej na kierunku praca socjalna prowadzonym na Uniwersytecie Opolskim na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim.
“Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej stwierdza, że proces kształcenia realizowany na Uniwersytecie Opolskim umożliwia studentom kierunku praca socjalna osiągnięcie założonych efektów uczenia się dla studiów pierwszego i drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim. Wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1787), uszczegółowione w załączniku nr 2 Statutu Polskiej Komisji Akredytacyjnej, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 4/2018 Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 13 grudnia 2018 r., zostały spełnione, co uzasadnia wydanie oceny pozytywnej”.

Następna ocena programowa na kierunku praca socjalna w uczelni powinna nastąpić w roku akademickim 2025/2026.

Dziekan Wydziału Nauk Społecznych i Dyrekcja Instytutu Nauk Pedagogicznych składa podziękowania pracownikom i studentom za zaangażowanie w przygotowanie Raportu samooceny oraz spotkania z Zespołem PKA.
 
System jakości kształcenia – Instytut Nauk Pedagogicznych - ARCHIWUM - do 2018/2019

W Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego od roku akademickiego 2014/2015 wprowadza się zbiór zasad wewnętrznego systemu jakości kształcenia, które zostały opracowane na podstawie zarządzeń Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz zarządzenia Rektora UO z dnia 17.11.2014 r.
Wewnętrzny system jakości kształcenia Instytutu Nauk Pedagogicznych
Wewnętrzny system doskonalenia jakości kształcenia INP 2016-2020

Skład Rady programowej dla kierunku Pedagogika na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Eugenia Karcz-Taranowicz prof. UO – przewodnicząca
2. dr Katarzyna Jarosz – sekretarz
3. dr Andrzej Mamroł
4. dr Anna Malec
5. dr Stanisława Włoch
6. dr Agnieszka Franczyk
7. przedstawiciel studentów
8. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Praca socjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska prof. UO  – przewodnicząca
2. mgr Agnieszka Bąkowska – sekretarz
3. dr Piotr Sikora
4. dr Ewelina Konieczna
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Pedagogika specjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Irena Mudrecka, prof. UO przewodnicząca
2. dr Beata Górnicka – sekretarz
3. dr Mariusz Garbiec
4. dr Przemysław Kaniok
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
 
Instytutowa Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr hab. prof. UO Eugenia Karcz-Taranowicz – zastępca dyrektora INP
2. dr hab., prof. UO Irena Mudrecka – nauczyciel akademicki
3. dr Stanisława Włoch – nauczyciel akademicki
4. dr Joanna Janik-Komar – nauczyciel akademicki
5. dr Mariusz Snopek – nauczyciel akademicki
6. dr Bronisława Ogonowski – Wydział Oświaty Urząd Miasta Opole
7. Tadeusz Witczak – student
 
Instytutowa Komisja Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr Beata Górnicka – przewodnicząca komisji
2. dr hab. prof. UO Iwona Dąbrowska-Jabłońska – nauczyciel akademicki
3. dr hab. prof. UO Arkadiusz Żukiewicz – nauczyciel akademicki
4. dr hab. Prof. UO Fabian Andruszkiewicz – nauczyciel akademicki
5. dr Agnieszka Włoch – nauczyciel akademicki
6. dr Karol Neisch – nauczyciel akademicki
7. Patrycja Stankiewicz – studentka
 
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się:
1. dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca (Instytut Socjologii)
2. dr Marek Białokur (Instytut Historii)
3. dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Studiów Edukacyjnych)

Instytutowe raporty i sprawozdania (stanowią część dokumentów wydziałowych):
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2013-2014
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2013-2014
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2014-2015
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2014-2015
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2015-2016
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2015-2016
Sprawozdanie z realizacji systemu doskonalenia jakości kształcenia w latach 2016-2017

Ocena pracowników Instytutu Nauk Pedagogicznych dokonana przez studentów – ankietyzacja:
Semestr zimowy 2013/2014 
Semestr letni 2013/2014
Semestr zimowy 2014/2015
Semestr letni 2014/2015
Semestr zimowy 2015/2016
Semestr letni 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2016/2017 (semestr letni)

Rok akademicki 2017/2018 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr letni)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr zimowy)

Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:
Rok akademicki 2014/2015
Rok akademicki 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018
Rok akademicki 2018/2019
 
 
Wykaz Instytutowych Procedur Wewnętrznych: w Instytucie Nauk Pedagogicznych stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:
Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur Pobierz SDJK-O-U1
Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności Pobierz SDJK-O-U2
Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO Pobierz SDJK-O-U3
Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów Pobierz SDJK-O-U4
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych – Pobierz SDJK -O-U5
Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia Pobierz SDJK-O-U6
Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów Pobierz SDJK-O-U7
Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta Pobierz SDJK-O-U8
Procedura oceny doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywana przez nauczyciela akademickiego Pobierz SDJK-O-U9
Procedura procesu dyplomowania Pobierz SDJK-O-U10
Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich Pobierz SDJK-O-U11
Procedura hospitacji zajęć Pobierz SDJK-O-U12
Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego Pobierz SDJK-O-U13
Procedura określania i zaliczania różnic programowych Pobierz SDJK-O-U14
Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów kształcenia uzyskanych poza edukacją formalną Pobierz SDJK-O-U15
 
Uwaga: spis procedur nie jest już aktualny. Aktualne procedury na stronie: http://jakoscksztalcenia.uni.opole.pl/automatycznie-zapisany-szkic-2/