Pierwsze w Opolu, Regionalne Forum Tutoringu rozpocznie się 2 marca 2016 r. o godz. 10.00 w Auli Błękitnej Collegium Maius UO przy pl. Kopernika 11a.
Honorowy patronat nad spotkaniem objął Jego Magnificencja Rektor Uniwersytetu Opolskiego prof. dr hab. Stanisław Sławomir Nicieja.
„Tutoring – wszystko to, czego oczekujemy od dobrej edukacji” – Piotr Czekierda, współzałożyciel i prezes Collegium Wratislaviense prelegent Forum Tutoringu na Uniwersytecie Opolskim (cytat pochodzi z artykułu E. Kalińskiej, „Tutoring-nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej. Rozmowa z Piotrem Czekierdą” Edukacja Pomorska nr 53(4) lipiec-sierpień 2012r.).
Program spotkania:
10:00-11:15 Wykład interaktywny: „Edukacja, która zmienia zycie na lepsze”:
- Co to jest tutoring
- Na czym polega relacja „mistrz-uczeń” w XXI wieku?
- Jak skutecznie motywować?
- Rozwój osobisty i zawodowy skutecznego nauczyciela.
11:15-11:30 Przerwa.
11:30-13:00 Warsztat narzędziowy: wdrażanie innowacyjnej edukacji.
Wszystkie szczegóły wydarzenia dostępne w zakładce
Zapisy i kontakt: tutoring2016@uni.opole.pl
Uwaga! Rejestracja umożliwia uostępnienie uczestnikowi materiałów Biblioteki Multimediów Collegium Wratislaviense.
Tutoring (podajemy za tutoring.edu.pl) to niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów i studentów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy. Tutor (z łaciny – opiekun) to ktoś, kto potrafi pokierować rozwojem ucznia lub studenta, trafnie rozpoznać potencjał człowieka, z którym pracuje, wspólnie wyznaczyć ścieżkę rozwoju naukowego, osobistego i społecznego, uważnie podchodzić do wyników jego prac, zmotywować do długotrwałej współpracy i znajdować w niej obopólną radość.
Tutor daje to, czego zwykle nie mogą zapewnić masowe systemy edukacji: uważność na konkretnego podopiecznego i możliwość dostosowania ścieżki edukacyjnej do jego specyficznej sytuacji. A przy tym ta forma pracy niesie satysfakcję zarówno podopiecznym, jak i korzystającemu z niej nauczycielowi.
Tutoring może być także znakomitą metodą do prowadzenia seminariów oraz sposobem przygotowywania młodej kadry naukowej, a w kontekście szkolnym – metodą rozwijającą talenty i zainteresowania uczniów, pomagającą odnaleźć im swoją ścieżkę rozwoju osobistego i edukacyjnego.