Propozycje dla młodych ludzi, którym w czasie pandemii brakuje zajęć dodatkowych, jakich nie uwzględniono w planie pracy ich szkół.– Chcemy w tym trudnym czasie wesprzeć młodzież, dlatego proponujemy udział w różnorodnych zajęciach tematycznych – mówi prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, dziekan WNS, koordynatorka programu. Oferta jest bardzo bogata. – Ma na celu wsparcie psychologiczne, pomoc w przygotowaniach do matury, daje też możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz rozwój zainteresowań dotyczących różnych dyscyplin nauki – podkreśla prof. Weissbrot-Koziarska.
Dyrektorzy szkół, po uzgodnieniu z uczniami tematyki zajęć i zebraniu grupy zainteresowanych, proszeni są o kontakt z dziekanatem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego od poniedziałku do piątku, nr tel. 77 452 74 01. W każdym instytucie powołani zostali koordynatorzy, którzy będą ustalali szczegóły realizacji przedsięwzięcia i terminy spotkań online z uczniami.
WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
UNIWERSYTET OPOLSKI
KOORDYNATOR: PROF. UO DR HAB. ANNNA WEISSBROT-KOZIARSKA
KATEDRA NAUK SOCJOLOGICZNYCH I PRACY SOCJALNEJ | |
dr Tadeusz Detyna | Azja Południowo-Wschodnia jako region problemów, kontrastów i perspektyw. Socjologia w podróży. |
dr Anna Kopczak-Wirga | Jak cię widzą, tak cię…lajkują. Mój wizerunek w sieci. Socjologiczne podejście do Internetu. |
dr Iwona Sobieraj | „Polak, Niemiec, Żyd i Rusek” – kogo nie/lubimy i dlaczego? Mniejszości narodowe i etniczne okiem socjologa. |
dr Elżbieta Nieroba | Dlaczego się zakochujemy? Co o miłości mówi socjologia. |
dr Kamilla Biskupska | Design dla realnego świata. Wanilia w świecie zakupów. |
dr Magdalena Piejko-Płonka | Co nam mówi przestrzeń szkoły? Design i komunikacja społeczna w praktyce. |
dr Marek Korzeniowski | Religijność młodzieży okiem socjologa. |
mgr Marcin Deutschmann: | Jak wygrywać wybory za pomocą Facebooka. Socjologia Internetu w praktyce. |
mgr Clara Kleininger: | Warsztaty z reżyserką filmów dokumentalnych: Co to jest antropologia wizualna? |
mgr Sławomir Kania | Wirtualny Holmse & Dr Hause, czyli o sztuce rozpoznawania fake newsów |
mgr Sławomir Kania | Jak poskromić internetowego trolla ? |
mgr Sławomir Kania | Dlaczego współpracujemy i pomagamy sobie – wyjaśnienie ewolucyjne |
mgr Sławomir Kania | Potencjał jest w nas – o dostrzeganiu pasji i talentów |
mgr Agnieszka Bąkowska | Rola komunikacji w procesie budowania dialogu międzypokoleniowego |
mgr Agnieszka Bąkowska | Rola mediów społecznościowych w komunikacji z drugą osobą |
mgr Agnieszka Bąkowska | Pedagogika śmiechu |
mgr Agnieszka Bąkowska | Efektywne uczenie się czyli jakie? |
KATEDRA MUZYKOLOGII | |
dr Mariusz Pucia | Kod binarny w uchu, czyli od grafofonu do mp3 |
dr Gabriela Gacek | Czy cisza może być muzyką? |
KATEDRA FILOZOFII | |
dr Piotr Leśniak | Stoickie metody radzenia sobie ze stresem |
dr Marcin Pietrzak | Krótki kurs cynicznego sposobu przemawiania |
INSTYTUT NAUK PEDAGOGICZNYCH | |
Dr Agnieszka Franczyk | Nie dam się! – sposoby radzenia sobie ze stresem. |
Dr Agnieszka Franczyk | Jestem osobą asertywną – kształtowanie umiejętności odmawiania. |
Dr Beata Górnicka | EMOCJE kontra ROZSĄDEK czyli o tym, jak rozpoznawać emocje i jak sobie z nimi radzić. |
dr Beata Górnicka | JA + TY = MY czyli o nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi. |
dr Beata GÓRNICKA | SŁOWEM i GESTEM czyli o doskonaleniu różnych sposobów komunikacji międzyludzkiej. |
dr Renata Reclik | Analfabetyzm matematyczny i jego skutki |
dr Agnieszka Włoch | Czy potrzebny nam teatr? -rzeczywistość sceniczna jako przestrzeń emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego rozwoju |
dr Agnieszka Włoch | Jak rozpoznać swoje zdolności, potencjał twórczy? |
dr Marian Biliński | Muzykoterapia jako element pomocy terapeutycznej w redukcji stresu u dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, w czasie pandemii |
dr Grzegorz Kozdraś | Jak uprawianie sztuki walki judo zmienia zachowania dzieci na pierwszym etapie kształcenia? |
dr Grzegorz Kozdraś | Szkoła jako arena walki – edukacyjna sztuka przetrwania, czy sztuka tworzenia samego siebie? |
dr Grzegorz Kozdraś | Dlaczego musimy zrewolucjonizować nauczanie? |
dr Adam Konopnicki | Gry komputerowe jako element kultury, przestrzeń życia społecznego i medium edukacyjne |
dr Iwona Konopnicka | Czytanie, czytelnictwo, kultura czytelnicza czynnikiem wzbogacającym zasoby życiowe ucznia |
dr Iwona Konopnicka | Z czytaniem na TY…, dialog edukacyjny, edukacja czytelnicza w świecie hybrydowym |
dr Iwona Konopnicka | Książki mojego dzieciństwa …, ciekawość poznawcza, zainteresowanie, zamiłowanie, przymus? |
dr Iwona Konopnicka | „PEDAGOGIKA PAMIĘCI” Ponadczasowy potencjał edukacyjny Miejsc Pamięci Narodowej |
dr Anna Malec | Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana. Tutoring a edukacja domowa |
INSTYTUT HISTORII | |
dr hab. Marek Białokur prof. UO | „Prawdziwie wielki tydzień”, czyli marcowa kumulacja ważnych wydarzeń 1921 roku. Historia – historiografia – edukacja |
dr hab. Marek Białokur prof. UO | Prezydenci i ich losy, czyli dlaczego najważniejszy urząd w Polsce szczęścia nie przynosi |
dr hab. Marek Białokur prof. UO | Każdy lubi kasę, ale kto wiem czym płaci? |
dr hab. Marek Białokur prof. UO | „Trafić Ślepą WRON-ę”, czyli jak Polacy humorem walczyli z władzą w stanie wojennym (1981-1983) |
dr hab. Marek Białokur prof. UO | Powstania śląskie w przestrzeni publicznej współczesnej Polski |
dr hab. Marcin Böhm prof. UO | Krzyżacy: dobrzy czy źli rycerze? |
dr hab. Marcin Böhm prof. UO | Ideał rycerza średniowiecznego |
dr hab. Marcin Böhm prof. UO | Multietniczność średniowiecza |
dr hab. Adriana Dawid prof. UO | Dzieci i młodzież w powstaniach |
dr hab. Adriana Dawid prof. UO | Historia w filmie (na wybranych przykładach) |
dr hab. Adriana Dawid prof. UO | Opozycja antykomunistyczna na Śląsku w okresie stalinowskim |
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska | Archeologia to nie zawód – to styl życia |
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska | Odkrywanie skarbów archeologii jest fajne |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Uczone, bogate, święte. Kobiety średniowiecznej Europy |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Złote wieki Opola |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Stereotypy średniowiecza |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Chrystianizacja Polski |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Wielokulturowość Śląska w wiekach średnich |
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz | Obraz Śląska w żywocie św. Jadwigi |
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO | Czym jest Śląsk? Kontekst historyczny i geograficzny |
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO | Polacy i Niemcy: między fascynacją a wrogością. Obraz sąsiadów w dziejach najnowszych |
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO | Powstania śląskie jako element polskiego insurekcjonizmu |
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO | Wirtualny spacer po historii Opola |
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO | Gen. Henry Le Rond i władze francuskie wobec kwestii przynależności państwowej Górnego Śląska po I wojnie światowej” |
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO | „Wojna polsko-bolszewicka – geneza i przebieg konfliktu z lat 1919-1921” |
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO | „Ograniczenia wolności słowa w PRL – prawo, ludzie, instytucje” |
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO | Procesy o czary w Europie i w Polsce |
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO | Od dymitriad do pokoju Grzymułtowskiego – relacje polsko-rosyjskie w XVII w. |
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO | Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa: uczty i inne rozrywki w epoce saskiej |
mgr Adam Wołoszyn | Relacje polsko-szwedzkie w XVI-XVIII w. |
INSTYTUT PSYCHOLOGII | |
dr Katarzyna Błońska | Co zrobić, żeby chciało mi się tak bardzo, jak mi się nie chce? Psychologiczne triki podnoszące motywację do działania. |
dr Angelika Kleszczewska-Albińska | Uważnie nie daj się stresowi – wykorzystanie technik uważności i technik wyobrażeniowych w radzeniu sobie ze stresem |
mgr Wiktoria Kubiec | Co emocje robią z moim myśleniem, a myślenie z emocjami? O radzeniu sobie w nowych sytuacjach i kryzysie |
mgr Agnieszka Malinowska | Warsztaty radzenia sobie ze stresem – szybkie sposoby |
mgr Anna Starkowska | Asertywność i stosowanie komunikatów typu Ja |