Zaznacz stronę

Propozycje dla młodych ludzi, którym w czasie pandemii brakuje zajęć dodatkowych, jakich nie uwzględniono w planie pracy ich szkół.– Chcemy w tym trudnym czasie wesprzeć młodzież, dlatego proponujemy udział w różnorodnych zajęciach tematycznych – mówi prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, dziekan WNS, koordynatorka programu. Oferta jest bardzo bogata. – Ma na celu wsparcie psychologiczne, pomoc w przygotowaniach do matury, daje też możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz rozwój zainteresowań dotyczących różnych dyscyplin nauki – podkreśla prof. Weissbrot-Koziarska.
Dyrektorzy szkół, po uzgodnieniu z uczniami tematyki zajęć i zebraniu grupy zainteresowanych, proszeni są o kontakt z dziekanatem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego od poniedziałku do piątku, nr tel. 77 452 74 01. W każdym instytucie powołani zostali koordynatorzy, którzy będą ustalali szczegóły realizacji przedsięwzięcia i terminy spotkań online z uczniami.

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
UNIWERSYTET OPOLSKI
KOORDYNATOR: PROF. UO DR HAB. ANNNA WEISSBROT-KOZIARSKA

KATEDRA NAUK SOCJOLOGICZNYCH I PRACY SOCJALNEJ
dr Tadeusz Detyna Azja Południowo-Wschodnia jako region problemów, kontrastów i perspektyw. Socjologia w podróży.
dr Anna Kopczak-Wirga Jak cię widzą, tak cię…lajkują. Mój wizerunek w sieci. Socjologiczne podejście do Internetu.
dr Iwona Sobieraj Polak, Niemiec, Żyd i Rusek” – kogo nie/lubimy i dlaczego? Mniejszości narodowe i etniczne okiem socjologa.
dr Elżbieta Nieroba Dlaczego się zakochujemy? Co o miłości mówi socjologia.
dr Kamilla Biskupska Design dla realnego świata. Wanilia w świecie zakupów.
dr Magdalena Piejko-Płonka Co nam mówi przestrzeń szkoły? Design i komunikacja społeczna w praktyce.
dr Marek Korzeniowski Religijność młodzieży okiem socjologa.
mgr Marcin Deutschmann: Jak wygrywać wybory za pomocą Facebooka. Socjologia Internetu w praktyce.
mgr Clara Kleininger: Warsztaty z reżyserką filmów dokumentalnych: Co to jest antropologia wizualna?
mgr Sławomir Kania Wirtualny Holmse & Dr Hause, czyli o sztuce rozpoznawania fake newsów
mgr Sławomir Kania Jak poskromić internetowego trolla ?
mgr Sławomir Kania Dlaczego współpracujemy i pomagamy sobie – wyjaśnienie ewolucyjne
mgr Sławomir Kania Potencjał jest w nas – o dostrzeganiu pasji i talentów
mgr Agnieszka Bąkowska Rola komunikacji w procesie budowania dialogu międzypokoleniowego
mgr Agnieszka Bąkowska Rola mediów społecznościowych w komunikacji z drugą osobą
mgr Agnieszka Bąkowska Pedagogika śmiechu
mgr Agnieszka Bąkowska Efektywne uczenie się czyli jakie?
KATEDRA MUZYKOLOGII
dr Mariusz Pucia Kod binarny w uchu, czyli od grafofonu do mp3
dr Gabriela Gacek Czy cisza może być muzyką?
KATEDRA FILOZOFII
dr Piotr Leśniak Stoickie metody radzenia sobie ze stresem
dr Marcin Pietrzak Krótki kurs cynicznego sposobu przemawiania
INSTYTUT NAUK PEDAGOGICZNYCH
Dr Agnieszka Franczyk Nie dam się! – sposoby radzenia sobie ze stresem.
Dr Agnieszka Franczyk Jestem osobą asertywną – kształtowanie umiejętności odmawiania.
Dr Beata Górnicka EMOCJE kontra ROZSĄDEK czyli o tym, jak rozpoznawać emocje i jak sobie z nimi radzić.
dr Beata Górnicka JA + TY = MY czyli o nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi.
dr Beata GÓRNICKA SŁOWEM i GESTEM czyli o doskonaleniu różnych sposobów komunikacji międzyludzkiej.
dr Renata Reclik Analfabetyzm matematyczny i jego skutki
dr Agnieszka Włoch Czy potrzebny nam teatr? -rzeczywistość sceniczna jako przestrzeń emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego rozwoju
dr Agnieszka Włoch Jak rozpoznać swoje zdolności, potencjał twórczy?
dr Marian Biliński Muzykoterapia jako element pomocy terapeutycznej w redukcji stresu u dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, w czasie pandemii
dr Grzegorz Kozdraś Jak uprawianie sztuki walki judo zmienia zachowania dzieci na pierwszym etapie kształcenia?
dr Grzegorz Kozdraś Szkoła jako arena walki – edukacyjna sztuka przetrwania, czy sztuka tworzenia samego siebie?
dr Grzegorz Kozdraś Dlaczego musimy zrewolucjonizować nauczanie?
dr Adam Konopnicki Gry komputerowe jako element kultury, przestrzeń życia społecznego i medium edukacyjne
dr Iwona Konopnicka Czytanie, czytelnictwo, kultura czytelnicza czynnikiem wzbogacającym zasoby życiowe ucznia
dr Iwona Konopnicka Z czytaniem na TY…, dialog edukacyjny, edukacja czytelnicza w świecie hybrydowym
dr Iwona Konopnicka Książki mojego dzieciństwa …, ciekawość poznawcza, zainteresowanie, zamiłowanie, przymus?
dr Iwona Konopnicka  „PEDAGOGIKA PAMIĘCI” Ponadczasowy potencjał edukacyjny Miejsc Pamięci Narodowej
dr Anna Malec Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana. Tutoring a edukacja domowa
INSTYTUT HISTORII
dr hab. Marek Białokur prof. UO  „Prawdziwie wielki tydzień”, czyli marcowa kumulacja ważnych wydarzeń 1921 roku. Historia – historiografia – edukacja
dr hab. Marek Białokur prof. UO Prezydenci i ich losy, czyli dlaczego najważniejszy urząd w Polsce szczęścia nie przynosi
dr hab. Marek Białokur prof. UO Każdy lubi kasę, ale kto wiem czym płaci?
dr hab. Marek Białokur prof. UO „Trafić Ślepą WRON-ę”, czyli jak Polacy humorem walczyli z władzą w stanie wojennym (1981-1983)
dr hab. Marek Białokur prof. UO Powstania śląskie w przestrzeni publicznej współczesnej Polski
dr hab. Marcin Böhm prof. UO Krzyżacy: dobrzy czy źli rycerze?
dr hab. Marcin Böhm prof. UO Ideał rycerza średniowiecznego
dr hab. Marcin Böhm prof. UO Multietniczność średniowiecza
dr hab. Adriana Dawid prof. UO Dzieci i młodzież w powstaniach
dr hab. Adriana Dawid prof. UO Historia w filmie (na wybranych przykładach)
dr hab. Adriana Dawid prof. UO Opozycja antykomunistyczna na Śląsku w okresie stalinowskim
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska Archeologia to nie zawód – to styl życia
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska Odkrywanie skarbów archeologii jest fajne
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Uczone, bogate, święte. Kobiety średniowiecznej Europy
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Złote wieki Opola
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Stereotypy średniowiecza
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Chrystianizacja Polski
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Wielokulturowość Śląska w wiekach średnich
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz Obraz Śląska w żywocie św. Jadwigi
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO Czym jest Śląsk? Kontekst historyczny i geograficzny
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO Polacy i Niemcy: między fascynacją a wrogością. Obraz sąsiadów w dziejach najnowszych
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO Powstania śląskie jako element polskiego insurekcjonizmu
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO Wirtualny spacer po historii Opola
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO Gen. Henry Le Rond i władze francuskie wobec kwestii przynależności państwowej Górnego Śląska po I wojnie światowej”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO „Wojna polsko-bolszewicka – geneza i przebieg konfliktu z lat 1919-1921”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO „Ograniczenia wolności słowa w PRL – prawo, ludzie, instytucje”
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO Procesy o czary w Europie i w Polsce
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO Od dymitriad do pokoju Grzymułtowskiego – relacje polsko-rosyjskie w XVII w.
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa: uczty i inne rozrywki w epoce saskiej
mgr Adam Wołoszyn Relacje polsko-szwedzkie w XVI-XVIII w.
INSTYTUT PSYCHOLOGII
dr Katarzyna Błońska Co zrobić, żeby chciało mi się tak bardzo, jak mi się nie chce? Psychologiczne triki podnoszące motywację do działania.
dr Angelika Kleszczewska-Albińska Uważnie nie daj się stresowi – wykorzystanie technik uważności i technik wyobrażeniowych w radzeniu sobie ze stresem
mgr Wiktoria Kubiec Co emocje robią z moim myśleniem, a myślenie z emocjami? O radzeniu sobie w nowych sytuacjach i kryzysie
mgr Agnieszka Malinowska Warsztaty radzenia sobie ze stresem – szybkie sposoby
mgr Anna Starkowska Asertywność i stosowanie komunikatów typu Ja