Zaznacz stronę

System jakości kształcenia na kierunku Praca socjalna to zbiór wzajemnie powiązanych elementów składających się na proces kształcenia studenta, mających wpływ na właściwy przebieg tego procesu i wysoką jakość. Jakość kształcenia obejmuje studentów wszystkich pierwszego i drugiego stopnia, stacjonarnych i niestacjonarnych oraz pracowników. Podstawowym celem tego systemu jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującym prawem, europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Cel ten jest osiągany przy współudziale uczelnianych i wydziałowych komisji ds. doskonalenia i oceny jakości kształcenia w ramach wydziałowej strategii doskonalenia jakości. Strategia ta uwzględnia specyfikę wydziału i pozwala na samodzielnie opracowanie szczegółowych procedur, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w zakresie doskonalenia jakości kształcenia.

Kierunkowy system doskonalenia i oceny jakości kształcenia – kierunek Praca socjalna

System jakości kształcenia – Instytut Nauk Pedagogicznych - ARCHIWUM - do 2018/2019

W Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego od roku akademickiego 2014/2015 wprowadza się zbiór zasad wewnętrznego systemu jakości kształcenia, które zostały opracowane na podstawie zarządzeń Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz zarządzenia Rektora UO z dnia 17.11.2014 r.
Wewnętrzny system jakości kształcenia Instytutu Nauk Pedagogicznych
Wewnętrzny system doskonalenia jakości kształcenia INP 2016-2020
Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia WNS UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2019/2020 Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna,Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny.

Od 2006 roku na Uniwersytecie Opolskim w Instytucie Nauk Pedagogicznych realizowane są studia na kierunku Praca socjalna. System doskonalenia jakości kształcenia na kierunku Praca socjalna wynika z zasad przyjętych w Instytucie Nauk Pedagogicznych. Jednak już w 2012 roku pracownicy Zakłady Pracy Socjalnej podjęli działania zmierzające do zapewnienia jakości kształcenia na kierunku praca socjalna.
Procedury Komisji ds. zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na kierunku Praca socjalna – 26.03.2012 r.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na kierunku Praca socjalna (aktualizacja Procedury Komisji ds. Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia na kierunku Praca socjalna z dnia 26.03.2012 r.)

Skład Rady programowej dla kierunku Pedagogika na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Eugenia Karcz-Taranowicz prof. UO – przewodnicząca
2. dr Katarzyna Jarosz – sekretarz
3. dr Andrzej Mamroł
4. dr Anna Malec
5. dr Stanisława Włoch
6. dr Agnieszka Franczyk
7. przedstawiciel studentów
8. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Praca socjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska prof. UO  – przewodnicząca
2. mgr Agnieszka Bąkowska – sekretarz
3. dr Piotr Sikora
4. dr Ewelina Konieczna
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych

Rada Programowa kierunku Pedagogika specjalna w INP na kadencję 2018-2020:
1. dr hab. Irena Mudrecka, prof. UO przewodnicząca
2. dr Beata Górnicka – sekretarz
3. dr Mariusz Garbiec
4. dr Przemysław Kaniok
5. przedstawiciel studentów
6. przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
Instytutowa Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr hab. prof. UO Eugenia Karcz-Taranowicz – zastępca dyrektora INP
2. dr hab., prof. UO Irena Mudrecka – nauczyciel akademicki
3. dr Stanisława Włoch – nauczyciel akademicki
4. dr Joanna Janik-Komar – nauczyciel akademicki
5. dr Mariusz Snopek – nauczyciel akademicki
6. dr Bronisława Ogonowski – Wydział Oświaty Urząd Miasta Opole
7. Tadeusz Witczak – student
Instytutowa Komisja Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia od roku akademickiego 2018/2019:
1. dr Beata Górnicka – przewodnicząca komisji
2. dr hab. prof. UO Iwona Dąbrowska-Jabłońska – nauczyciel akademicki
3. dr hab. prof. UO Arkadiusz Żukiewicz – nauczyciel akademicki
4. dr hab. Prof. UO Fabian Andruszkiewicz – nauczyciel akademicki
5. dr Agnieszka Włoch – nauczyciel akademicki
6. dr Karol Neisch – nauczyciel akademicki
7. Patrycja Stankiewicz – studentka
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się:
1. dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca (Instytut Socjologii)
2. dr Marek Białokur (Instytut Historii)
3. dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Studiów Edukacyjnych)

Instytutowe raporty i sprawozdania (stanowią część dokumentów wydziałowych):
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2013-2014
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2013-2014
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2014-2015
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2014-2015
Raport z doskonalenia jakości kształcenia w latach 2015-2016
Raport z oceny jakości kształcenia w latach 2015-2016
Sprawozdanie z realizacji systemu doskonalenia jakości kształcenia w latach 2016-2017

Ocena pracowników Instytutu Nauk Pedagogicznych dokonana przez studentów – ankietyzacja:
Semestr zimowy 2013/2014 
Semestr letni 2013/2014
Semestr zimowy 2014/2015
Semestr letni 2014/2015
Semestr zimowy 2015/2016
Semestr letni 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2016/2017 (semestr letni)

Rok akademicki 2017/2018 (semestr zimowy)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr letni)
Rok akademicki 2018/2019 (semestr zimowy)

Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:
Rok akademicki 2014/2015
Rok akademicki 2015/2016
Rok akademicki 2016/2017
Rok akademicki 2017/2018
Rok akademicki 2018/2019
Wykaz Instytutowych Procedur Wewnętrznych: w Instytucie Nauk Pedagogicznych stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:
Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur Pobierz SDJK-O-U1
Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności Pobierz SDJK-O-U2
Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO Pobierz SDJK-O-U3
Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów Pobierz SDJK-O-U4
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych – Pobierz SDJK -O-U5
Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia Pobierz SDJK-O-U6
Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów Pobierz SDJK-O-U7
Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta Pobierz SDJK-O-U8
Procedura oceny doskonalenia jakości kształcenia na UO dokonywana przez nauczyciela akademickiego Pobierz SDJK-O-U9
Procedura procesu dyplomowania Pobierz SDJK-O-U10
Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich Pobierz SDJK-O-U11
Procedura hospitacji zajęć Pobierz SDJK-O-U12
Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego Pobierz SDJK-O-U13
Procedura określania i zaliczania różnic programowych Pobierz SDJK-O-U14
Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów kształcenia uzyskanych poza edukacją formalną Pobierz SDJK-O-U15
Uwaga: spis procedur nie jest już aktualny. Aktualne procedury na stronie: http://jakoscksztalcenia.uni.opole.pl/automatycznie-zapisany-szkic-2/